piątek, 25 sierpnia 2017

Dzień trzeci - Uroczystość św. Józefa Kalasancjusza

Dzisiejszy dzień był dla nas szczególnie ważny, choć z pozoru zaczął się zupełnie zwyczajnie. Obudziliśmy się, rozgrzaliśmy, pomodliliśmy i zjedliśmy śniadanie.
Przedpołudnie spędziliśmy na plaży, kąpiąc się, grając w grę strategiczną i opalając się. Tam też odbyliśmy dzisiejsze kręgi biblijne, których tematem była rola reguł w życiu młodego człowieka. Po powrocie do ośrodka zjedliśmy obiad, a potem była chwila wolnego czasu, więc mogliśmy integrować się we własnym zakresie.
Później zaczęła się wyjątkowa część dzisiejszego dnia i całego wyjazdu. Obchodziliśmy święto naszego patrona i założyciela szkół powszechnych - świętego Józefa Kalasancjusza. Z pobliskiego Elbląga przyjechał do nas ojciec Rafał Roszer ze swoją mamą i klerykiem Emilem , aby wspólnie celebrować Mszę Świętą w największe święto zakonnej rodziny pijarów. Eucharystię przeżywaliśmy dzisiaj w większym gronie, bo razem z grupą pijarską z Łowicza, która także przeżywa swój obóz integracyjny w Mikoszewie. Ojciec Rafał mówił nam o świętym uporze Kalasancjusza i o jego entuzjazmie, pasji dla życia. Po mszy i zjedzeniu kolacji, bawiliśmy się na pogodnym wieczorku, tym razem animowany przez klasę 1a.
Wieczorem ojciec Grzegorz przybliżył nam historię św. Józefa Kalasancjusza i odnowił publicznie swoje śluby. Następnie błogosławiliśmy ojca i wszystkich wychowawców na znak naszej modlitwy za nich i wdzięczności za ich pracę włożoną w nasze wychowanie (co Kalasancjusz uważał za najważniejsze, zaraz po Bogu) i naszą naukę.
Cały dzień upłynął nam w spokojnej atmosferze, bez pośpiechu, co sprzyjało celebrowaniu naszego święta. Dzisiaj udaliśmy się na spoczynek wcześniej, bo jutro ruszamy na podbój zamku krzyżackiego w Malborku.